Wednesday, September 28, 2011

Cerita Buku

Saya seronok mengajar sejarah seni di dalam kelas. Saya suka dapat menyampaikan kepada murid saya tentang kepelbagaian cara ekspresi pelukis yang dapat dilihat dalam karya seni tampak.

Sekadar berkongsi dengan rakan-rakan guru PSV - saya kira buku di atas baik juga ditempatkan pada sudut bacaan di bilik seni.

Buku di atas diperoleh di sebuah kedai buku terpakai. Dibeli waktu anak-anak masih kecil. Menarik cara penceritaannya. Bersahaja, dan mudah difahami. Suatu bentuk apresiasi yang santai. Saya juga menggunakan buku ini untuk mengajar apresiasi seni kepada pelajar menengah atas. Tetap sesuai.

Ilustrasinya cantik diselangi dengan gambar foto.

Koleksi buku 'Siri mengenal Seni ITNM' yang saya beli semasa PBKL ini juga sangat menarik. Tajuk-tajuk lain dalam siri ini adalah 'Bangunan', Impresionisme', Lukisan dan Kartun', dan 'Tekstil'


Teksnya mudah, layoutnya menarik.

No comments: