Wednesday, June 16, 2010

Kembara Belum ( iiI ) - gua dan sira gajah


Perjalanan dari satu tempat ke tempat yang lain adalah melalui jalan air, dan setiap satunya mengambil masa lebih kurang setengah jam, kecuali ke Taman Negeri Royal Belum - rasanya hampir dua jam. Saya dan yang lain-lainnya asyik sekali menikmati pemandangan. Tapi bila sudah terlalu lama, dalam perjalanan balik, saya sempat terlelap. Sempat juga membaca beberapa buah puisi yang termuat dalam antologi Manusia Mimpi karya SM Zakir, yang saya bawa sebagai bekal perjalanan.

Memanjat tebing berbatu - tidaklah begitu mencabar, tapi masih perlu berhati-hati. Sesetengah tebing berbatu yang kami perlu daki agak curam dan licin.

Sira gajah (salt lick)

Fasilaitator program kami sedang memberi penerangan tentang tapak sira gajah.

Foto yang dirakam di pintu gua tidak menjadi...


Menuruni tebing untuk kembali ke bot dan bergerak ke tempat lain pula.


No comments: